En son konular
Mayıs 2024
Ptsi | Salı | Çarş. | Perş. | Cuma | C.tesi | Paz |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
HAKKIMIZDA
HAYATIMIZ-ANKET FORMU
İnternet sektörünün
dinamik yapısı içinde
en iyi hizmeti en uygun
koşullarda sağlayabilmek
amacıyla altyapı çalışmalarına
büyük önem göstererek,
sektörde yenilik ve
teknoloji kullanımı
konusunda öncü olmayı
ilke edinen bir Bilişim,
Tasarım ve Yazılım
geliştiricisidir.
Bugün bulunduğu
konum itibariyle
HAYATIMIZ-ANKET FORMU
sorumluluk ve
yükümlülüklerinin
bilincindedir.
Kaliteyi ilke alan bir anlayışla
geleceğe daha güvenle
bakabilmekte ve
üstlendiği tüm projeleri
büyük başarılar
göstererek
sonuçlandırabilmektedir.
HAYATIMIZ-ANKET FORMU n
amacı bireysel ve kurumsal
müşterilerinin yaşamını
kolaylaştırmak,
tanıtımlarını en uygun-doğru
ve etkili şekilde yapmak,
yeni dünyalara
açılmalarını sağlamak,
bilgiye ulaşmada önlerine
çıkabilecek engelleri ortadan
kaldırmak, çağdaş dünyanın
en önemli iletişim ve
etkilişim aracı haline gelen
İnternet' te yapılabilecekler
konusunda onlara yol göstermek
ve yanlarında olmaktır.
HAYATIMIZ-ANKET FORMU
İnternet konusunda çok
geniş çalışma alanına,
hizmet ve ürün yelpazesine
sahip bir kuruluştur.
Bu hizmetler haber ,
yayın, anket ,forum ,video ,
magazin , gündelik haber ,
spor haberleri ,motor sporları,
web sayfalarının tasarım,
Datacenter,
reklam hizmetleri vb.
HAYATIMIZ-ANKET FORMU
evrak işleri başlıkları
altında toplanabilir.
Verdiğimiz
hizmetlerimizle ilgili daha
geniş bilgiyi ilgili konu
başlıkları altındaki
sayfalarımızdan edinebilirsiniz.Schumacher yeniden başarılı olabilir mi?
1 sayfadaki 1 sayfası
Schumacher yeniden başarılı olabilir mi?
2010 Formula 1 sezonu ?imdiden büyük bir heyecanla
bekleniliyor desek yanl?? olmaz. Jenson Button ve Lewis Hamilton’un
McLaren’de tak?m arkada?? olacak olmalar?, Fernando Alonso’nun
Ferrari’ye transfer olmas?, gridde boy gösterecek yeni tak?mlar, Brawn
tak?m?n?n Mercedes taraf?ndan sat?n al?nmas?... ?nsan?n 2010 sezonunu
sab?rs?zl?kla beklemesi için çok neden var. Ama bunlar?n belki de en
önemlisi Formula 1 tarihinin en ba?ar?l? pilotu Michael Schumacher’in
bir Mercedes pilotu olarak pistlere geri dönecek olmas?.
Schumacher’e olan ilginin sebebi nedir diye dü?ünenler olabilir.
Schumacher’in gördü?ü ilgi karizmas?ndan, karizmas? ise
mükemmeliyetinden geliyor. Daha 1991’de ilk yar???nda, ilk turu
tamamlayamamas?na ra?men derhal Benetton’a transfer edilen, Benetton’da
tecrübeli tak?m arkada?? Nelson Piquet’yi s?ralamalarda sürekli geride
b?rakarak h?rsland?ran, 1996’da o s?ralar eski ba?ar?lar?n? mumla arayan
Ferrari’ye getirilen ve beraberindeki ekiple Ferrari’yi uzun zamandan
sonra tekrar (hem de uzun bir süre neredeyse hiç inmemecesine) zirveye
ç?karan i?te bu adamd?. Schumacher/Brawn/Todt/Bryne dörtlüsü 2000-2004
y?llar? aras?nda neredeyse yenilmez bir tak?m yaratt?lar. Asl?nda
2000’den önce ve 2005-2006 aras?nda ?ampiyon olamad??? y?llarda da
gösterdi?i harika performanslar var Schumacher’in. 1996 Barselona, 1997
Monako, 1998 Hungaroring, 2005/06 Imola ve tabii ki son yar??? olan 2006
Interlagos hemen ilk akla gelenler...
K?saca söylemek gerekirse Schumacher Formula 1 ile özde?le?mi?
gerçek bir sava?ç? ve mücadeleci bir pilot. Tabii ki Schumacher’in bu
agresif ve sürekli kazanmaya aç tarz?ndan hazzetmeyenler de mevcut:
1997’nin son yar???nda Villeneuve’e kasten çarpmas?, 1998’de Arjantin ve
Spa’da Coulthard’la olan çat??malar?, 2002’de Avusturya’da gereksiz bir
?ekilde Barrichello’nun zaferine el konulmas?, 2006’da Monako’da di?er
pilotlar? engellemek için yolun ortas?na park etmesi (!) gibi tuhaf
say?labilecek halleri buna iyi birer örnek olu?turuyor. Yine de bütün
bunlara ra?men ben her zaman Schumacher’in Formula 1’i daha çekici bir
hale getiren renkli bir ki?ilik oldu?unu dü?ünmü?ümdür.
??te bu renkli ki?ilik 2010 sezonunda 41 ya??nda tekrar pistlerde
yar???yor olacak. Ancak ço?u seyircinin özde?le?tirdi?i bir ?ekilde
Ferrari k?rm?z?s?yla de?il, sanki bir Alman ulusal tak?m? halini alm??
olan Mercedes grisiyle birlikte. Mercedes firmas?n?n McLaren’deki
hisselerini b?rak?p Brawn tak?m?n? sat?n almas? Formula 1’de çok ilginç
bir geli?me oldu. Geçti?imiz sezona bomba gibi giren ancak finans
sorunlar? nedeniyle sezonun ikinci yar?s?nda ayn? performans?
gösteremeyen Brawn tak?m? ?imdi Mercedes ortakl??? ile birlikte tekrar o
dominant günlerine geri dönebilecek mi? Ross Brawn’?n yan?na Michael
Schumacher’in de kat?lmas?yla bu sorunun cevab?n? merak edenlerin say?s?
da h?zla art?yor. Öyle san?yorum ki bu sorunun cevab?n? ö?renmek için
14 Mart’? beklememiz gerkiyor. Çünkü Formula 1 gibi her ?eyin h?zla
de?i?ti?i bir sporda ve yeniliklerle dolu “çok bilinmeyenli” bir sezonun
öncesinde ne söylense azd?r diye dü?ünüyorum.
Peki bu bilinmeyenler nelerdir? Birincisi, Alonso ve Ferrari
ortakl??? beklendi?i gibi iyi bir sonuç verebilecek mi? Ferrari’nin
geçti?imiz sezonun ortas?nda bütün çal??malar?n? bu y?l?n otomobiline
odaklad???n? biliyoruz. Bu otomobil yar??larda nas?l bir performans
gösterecek? Ayr?ca Felipe Massa tamamen iyile?mi? olarak geri
dönebilecek mi? Döndü?ünde nas?l bir performans gösterecek? ?kincisi,
McLaren tak?m? Mercedes’in yoklu?unda eskiden sahip oldu?u h?z?
koruyabilecek mi? E?er McLaren tekrar ?ampiyonlu?a oynayan bir tak?m
olursa Jenson Button, Lewis Hamilton kadar iyi sonuçlar alabilecek mi?
Üçüncüsü, Red Bull ve Sebastian Vettel geçen y?l yakalad??? ç?k??? devam
ettirebilecekler mi? En son olarak da dördüncüsü ve en önemlisi,
yukar?da da dedi?imiz gibi Mercedes/Brawn/Schumacher ortakl??? Brawn
tak?m?n?n geçen y?lki performans?n? tekrarlayabilecek mi?
Schumacher’in ya?? da ço?u ki?inin kafas?n? kar??t?ran bir soru.
Geçti?imiz haftalarda 41 ya??n? dolduran Schumacher üç sezondur Formula
1’de yar??m?yor. Baz? motorsiklet yar??lar? ve daha çok bir gösteri
niteli?inde geçen ?ampiyonlar Yar??? haricinde de ciddi bir
motorsporlar? aktivitesine kat?lmad???n? da biliyoruz. Ayr?ca bir
motosiklet kazas?nda boynunu incitmesi de cabas?. Kendisi ?imdi her ne
kadar boynuyla ilgili bir sorunu kalmad???n? söylese de, 1992’de
pistlerden uzak kal?p 1993’te Formula 1’e geri dönen (ve Dünya ?ampiyonu
olan) Alain Prost’un dedi?i gibi F1’den uzak kald?ktan sonra tekrar
geri dönüp ba?ar?l? olmak çok zor bir i?. Alain Prost bunu 28 ya??nda
ba?arm??t?. Acaba Schmacher 41 ya??nda ba?arabilecek mi?
Haz?r geri dönü? demi?ken yak?n geçmi?te Formula 1’den ayr?lan ve
sonra geri dönen pilotlara da k?saca bir de?inelim. Yukar?da
bahsetti?imiz Alain Prost d???nda bunlardan en yak?n? 1994 ve 1995’te
Nigel Mansell’in tekrar pistlere dönmesidir. 1993 ve 1994’te CART’ta
yar??an Mansell, Ayrton Senna’n?n ölümünün ard?ndan tekrar Williams
koltu?una oturmu? ve kariyerinin son yar???n? 1994 Avustralya Büyük
Ödülü’nde kazanm??t?. Ancak 1995 için McLaren ile anla?an ?ngiliz pilot
istedi?i ba?ar?ya ula?amadan daha dördüncü yar???n sonunda ortal?ktan
kaybolmu?tu. 1979’da birdenbire ortal?ktan yok olan bir ba?ka pilot olan
Niki Lauda ise 1982’de McLaren ile geri dönmü? ve 1984’te 35 ya??nda
üçüncü ?ampiyonlu?unu kazanm??t?.
Bu asl?nda Schumacher’in ilk geri dönü?ü olmayacak. Hat?rlarsan?z
Schumacher 1999’da Silverstone’da baca??n? k?rd?ktan sonra yar??lara ara
vererek baca??n?n iyile?mesini beklemek zorunda kalm??t?. Alt? yar???n
ard?ndan Malezya’da pistlere geri döndü?ünde ise muhte?em bir performans
göstererek hem pol pozisyonu kazan?p hem de en h?zl? turu atm?? ve
yar??? (tak?m emirleri gere?ince) Eddie Irvine’a hediye etmek zorunda
kalm??t?. Irvine’?n yar?? sonras?nda yapt??? yorum ise hâlâ akl?mda:
“Michael sadece en iyi birinci pilot de?il, ayn? zamanda gördü?üm en iyi
ikinci pilot!”
Schumacher’in pilotlu?unun bu kadar iyi olmas?n?n ba?l?ca
sebeplerinden biri de herhalde i?in teknik k?s?mlar?na olan ilgisi ve
mühendislerle kurdu?u verimli ileti?imdir. 1980’lerde ve 1990’larda
Renault motor program?n?n ba?? olan Bernard Dudot, 2006’da yap?lan bir
röportajda Schumacher’i kastederek, “Motor üzerinde o olmadan asla
yapamayaca??m?z baz? de?i?iklikler yapm??t?k,” demi? ve onu di?er
pilotlardan nas?l ayr? tuttu?unu aç?kça göstermi?ti. Do?rusu Ross Brawn
ve Mercedes tak?m? da Schumacher’in bu yönünün fark?nda.
Benim gözlemledi?im o ki, Schumacher Silverstone’daki bu kazas?n?n
ard?ndan pist içinde daha sakin bir sürü? stilini benimsedi. Önceki
y?llarda di?er pilotlarla ya?ad??? agresifçe çat??malara girmeyerek,
otomobilinin ayarlar?na ve pit stop stratejilerine daha çok güvenen bir
pilotaj sergilemeye ba?lad? ve bu tarihten sonra elde etti?i ba?ar?lar?
daha sakin bir sürü? stiliyle kazand?. Aç?kças? bu sezonda da kendisinin
bu daha sakin sürü? stilini koruyaca??n? dü?ünüyorum.
Ancak sakinlikten kast?m elbette yava?l?k de?il. Zaten görünen o ki
Schumacher’in de yava?lamaya niyeti yok. Ocak ay?n?n son haftas? içinde
Jerez’de GP2 arac?yla ç?kt??? test sürü?lerinde pist rekorundan sadece
0.4 saniye yava? kalmas? da bunun bir göstergesi. Umal?m ki Schumacher
bu h?z? yar??lara da yans?ts?n ve sezon içinde gösterece?i performansla
pist üzerindeki di?er genç pilotlar için di?li bir rakip olsun.
Sonuç olarak Michael Schumacher’in geçmi?te yapt?klar?na bakarak,
2010 y?l?nda ba?ar?l? sonuçlar elde etmesine ?a??rmayaca??m?
söyleyebilirim. Schumacher geçmi?te zaten hep çal??kan ve tak?m lideri
bir pilot oldu. Ancak 40 ya??n? geçtikten sonra olas? bir ba?ar?s?zl?k
durumunda bir-iki y?l daha Mercedes’te kalmaya devam edecek mi, yoksa
Nigel Mansell gibi aniden pistlere veda m? edecek, i?te beni daha çok
dü?ündüren soru bu.
motorsporlaridunyasindan@gmail.com
bekleniliyor desek yanl?? olmaz. Jenson Button ve Lewis Hamilton’un
McLaren’de tak?m arkada?? olacak olmalar?, Fernando Alonso’nun
Ferrari’ye transfer olmas?, gridde boy gösterecek yeni tak?mlar, Brawn
tak?m?n?n Mercedes taraf?ndan sat?n al?nmas?... ?nsan?n 2010 sezonunu
sab?rs?zl?kla beklemesi için çok neden var. Ama bunlar?n belki de en
önemlisi Formula 1 tarihinin en ba?ar?l? pilotu Michael Schumacher’in
bir Mercedes pilotu olarak pistlere geri dönecek olmas?.
Schumacher’e olan ilginin sebebi nedir diye dü?ünenler olabilir.
Schumacher’in gördü?ü ilgi karizmas?ndan, karizmas? ise
mükemmeliyetinden geliyor. Daha 1991’de ilk yar???nda, ilk turu
tamamlayamamas?na ra?men derhal Benetton’a transfer edilen, Benetton’da
tecrübeli tak?m arkada?? Nelson Piquet’yi s?ralamalarda sürekli geride
b?rakarak h?rsland?ran, 1996’da o s?ralar eski ba?ar?lar?n? mumla arayan
Ferrari’ye getirilen ve beraberindeki ekiple Ferrari’yi uzun zamandan
sonra tekrar (hem de uzun bir süre neredeyse hiç inmemecesine) zirveye
ç?karan i?te bu adamd?. Schumacher/Brawn/Todt/Bryne dörtlüsü 2000-2004
y?llar? aras?nda neredeyse yenilmez bir tak?m yaratt?lar. Asl?nda
2000’den önce ve 2005-2006 aras?nda ?ampiyon olamad??? y?llarda da
gösterdi?i harika performanslar var Schumacher’in. 1996 Barselona, 1997
Monako, 1998 Hungaroring, 2005/06 Imola ve tabii ki son yar??? olan 2006
Interlagos hemen ilk akla gelenler...
K?saca söylemek gerekirse Schumacher Formula 1 ile özde?le?mi?
gerçek bir sava?ç? ve mücadeleci bir pilot. Tabii ki Schumacher’in bu
agresif ve sürekli kazanmaya aç tarz?ndan hazzetmeyenler de mevcut:
1997’nin son yar???nda Villeneuve’e kasten çarpmas?, 1998’de Arjantin ve
Spa’da Coulthard’la olan çat??malar?, 2002’de Avusturya’da gereksiz bir
?ekilde Barrichello’nun zaferine el konulmas?, 2006’da Monako’da di?er
pilotlar? engellemek için yolun ortas?na park etmesi (!) gibi tuhaf
say?labilecek halleri buna iyi birer örnek olu?turuyor. Yine de bütün
bunlara ra?men ben her zaman Schumacher’in Formula 1’i daha çekici bir
hale getiren renkli bir ki?ilik oldu?unu dü?ünmü?ümdür.
??te bu renkli ki?ilik 2010 sezonunda 41 ya??nda tekrar pistlerde
yar???yor olacak. Ancak ço?u seyircinin özde?le?tirdi?i bir ?ekilde
Ferrari k?rm?z?s?yla de?il, sanki bir Alman ulusal tak?m? halini alm??
olan Mercedes grisiyle birlikte. Mercedes firmas?n?n McLaren’deki
hisselerini b?rak?p Brawn tak?m?n? sat?n almas? Formula 1’de çok ilginç
bir geli?me oldu. Geçti?imiz sezona bomba gibi giren ancak finans
sorunlar? nedeniyle sezonun ikinci yar?s?nda ayn? performans?
gösteremeyen Brawn tak?m? ?imdi Mercedes ortakl??? ile birlikte tekrar o
dominant günlerine geri dönebilecek mi? Ross Brawn’?n yan?na Michael
Schumacher’in de kat?lmas?yla bu sorunun cevab?n? merak edenlerin say?s?
da h?zla art?yor. Öyle san?yorum ki bu sorunun cevab?n? ö?renmek için
14 Mart’? beklememiz gerkiyor. Çünkü Formula 1 gibi her ?eyin h?zla
de?i?ti?i bir sporda ve yeniliklerle dolu “çok bilinmeyenli” bir sezonun
öncesinde ne söylense azd?r diye dü?ünüyorum.
Peki bu bilinmeyenler nelerdir? Birincisi, Alonso ve Ferrari
ortakl??? beklendi?i gibi iyi bir sonuç verebilecek mi? Ferrari’nin
geçti?imiz sezonun ortas?nda bütün çal??malar?n? bu y?l?n otomobiline
odaklad???n? biliyoruz. Bu otomobil yar??larda nas?l bir performans
gösterecek? Ayr?ca Felipe Massa tamamen iyile?mi? olarak geri
dönebilecek mi? Döndü?ünde nas?l bir performans gösterecek? ?kincisi,
McLaren tak?m? Mercedes’in yoklu?unda eskiden sahip oldu?u h?z?
koruyabilecek mi? E?er McLaren tekrar ?ampiyonlu?a oynayan bir tak?m
olursa Jenson Button, Lewis Hamilton kadar iyi sonuçlar alabilecek mi?
Üçüncüsü, Red Bull ve Sebastian Vettel geçen y?l yakalad??? ç?k??? devam
ettirebilecekler mi? En son olarak da dördüncüsü ve en önemlisi,
yukar?da da dedi?imiz gibi Mercedes/Brawn/Schumacher ortakl??? Brawn
tak?m?n?n geçen y?lki performans?n? tekrarlayabilecek mi?
Schumacher’in ya?? da ço?u ki?inin kafas?n? kar??t?ran bir soru.
Geçti?imiz haftalarda 41 ya??n? dolduran Schumacher üç sezondur Formula
1’de yar??m?yor. Baz? motorsiklet yar??lar? ve daha çok bir gösteri
niteli?inde geçen ?ampiyonlar Yar??? haricinde de ciddi bir
motorsporlar? aktivitesine kat?lmad???n? da biliyoruz. Ayr?ca bir
motosiklet kazas?nda boynunu incitmesi de cabas?. Kendisi ?imdi her ne
kadar boynuyla ilgili bir sorunu kalmad???n? söylese de, 1992’de
pistlerden uzak kal?p 1993’te Formula 1’e geri dönen (ve Dünya ?ampiyonu
olan) Alain Prost’un dedi?i gibi F1’den uzak kald?ktan sonra tekrar
geri dönüp ba?ar?l? olmak çok zor bir i?. Alain Prost bunu 28 ya??nda
ba?arm??t?. Acaba Schmacher 41 ya??nda ba?arabilecek mi?
Haz?r geri dönü? demi?ken yak?n geçmi?te Formula 1’den ayr?lan ve
sonra geri dönen pilotlara da k?saca bir de?inelim. Yukar?da
bahsetti?imiz Alain Prost d???nda bunlardan en yak?n? 1994 ve 1995’te
Nigel Mansell’in tekrar pistlere dönmesidir. 1993 ve 1994’te CART’ta
yar??an Mansell, Ayrton Senna’n?n ölümünün ard?ndan tekrar Williams
koltu?una oturmu? ve kariyerinin son yar???n? 1994 Avustralya Büyük
Ödülü’nde kazanm??t?. Ancak 1995 için McLaren ile anla?an ?ngiliz pilot
istedi?i ba?ar?ya ula?amadan daha dördüncü yar???n sonunda ortal?ktan
kaybolmu?tu. 1979’da birdenbire ortal?ktan yok olan bir ba?ka pilot olan
Niki Lauda ise 1982’de McLaren ile geri dönmü? ve 1984’te 35 ya??nda
üçüncü ?ampiyonlu?unu kazanm??t?.
Bu asl?nda Schumacher’in ilk geri dönü?ü olmayacak. Hat?rlarsan?z
Schumacher 1999’da Silverstone’da baca??n? k?rd?ktan sonra yar??lara ara
vererek baca??n?n iyile?mesini beklemek zorunda kalm??t?. Alt? yar???n
ard?ndan Malezya’da pistlere geri döndü?ünde ise muhte?em bir performans
göstererek hem pol pozisyonu kazan?p hem de en h?zl? turu atm?? ve
yar??? (tak?m emirleri gere?ince) Eddie Irvine’a hediye etmek zorunda
kalm??t?. Irvine’?n yar?? sonras?nda yapt??? yorum ise hâlâ akl?mda:
“Michael sadece en iyi birinci pilot de?il, ayn? zamanda gördü?üm en iyi
ikinci pilot!”
Schumacher’in pilotlu?unun bu kadar iyi olmas?n?n ba?l?ca
sebeplerinden biri de herhalde i?in teknik k?s?mlar?na olan ilgisi ve
mühendislerle kurdu?u verimli ileti?imdir. 1980’lerde ve 1990’larda
Renault motor program?n?n ba?? olan Bernard Dudot, 2006’da yap?lan bir
röportajda Schumacher’i kastederek, “Motor üzerinde o olmadan asla
yapamayaca??m?z baz? de?i?iklikler yapm??t?k,” demi? ve onu di?er
pilotlardan nas?l ayr? tuttu?unu aç?kça göstermi?ti. Do?rusu Ross Brawn
ve Mercedes tak?m? da Schumacher’in bu yönünün fark?nda.
Benim gözlemledi?im o ki, Schumacher Silverstone’daki bu kazas?n?n
ard?ndan pist içinde daha sakin bir sürü? stilini benimsedi. Önceki
y?llarda di?er pilotlarla ya?ad??? agresifçe çat??malara girmeyerek,
otomobilinin ayarlar?na ve pit stop stratejilerine daha çok güvenen bir
pilotaj sergilemeye ba?lad? ve bu tarihten sonra elde etti?i ba?ar?lar?
daha sakin bir sürü? stiliyle kazand?. Aç?kças? bu sezonda da kendisinin
bu daha sakin sürü? stilini koruyaca??n? dü?ünüyorum.
Ancak sakinlikten kast?m elbette yava?l?k de?il. Zaten görünen o ki
Schumacher’in de yava?lamaya niyeti yok. Ocak ay?n?n son haftas? içinde
Jerez’de GP2 arac?yla ç?kt??? test sürü?lerinde pist rekorundan sadece
0.4 saniye yava? kalmas? da bunun bir göstergesi. Umal?m ki Schumacher
bu h?z? yar??lara da yans?ts?n ve sezon içinde gösterece?i performansla
pist üzerindeki di?er genç pilotlar için di?li bir rakip olsun.
Sonuç olarak Michael Schumacher’in geçmi?te yapt?klar?na bakarak,
2010 y?l?nda ba?ar?l? sonuçlar elde etmesine ?a??rmayaca??m?
söyleyebilirim. Schumacher geçmi?te zaten hep çal??kan ve tak?m lideri
bir pilot oldu. Ancak 40 ya??n? geçtikten sonra olas? bir ba?ar?s?zl?k
durumunda bir-iki y?l daha Mercedes’te kalmaya devam edecek mi, yoksa
Nigel Mansell gibi aniden pistlere veda m? edecek, i?te beni daha çok
dü?ündüren soru bu.
motorsporlaridunyasindan@gmail.com
hayatimizanket- Admin
- Mesaj Sayısı : 418
Kayıt tarihi : 11/02/10
Yaş : 41
Nerden : İSTANBUL PENDİK
motosiklet forumdaki üyelerin karakteri...
motosiklet forumdaki üyelerin karakteri...:
Similar topics
» Enflasyon Yeniden Çift Hane
» Schumacher: 'Tahmin yapmak çok zor'
» Schumacher: ‘Rekabetçi dört takım var’
» Schumacher heyecanla bekliyor 06 Mart 2010 Cumartesi 21:23
» "Tarih yeniden yazılıyor" 06 Mart 2010 Cumartesi 12:04
» Schumacher: 'Tahmin yapmak çok zor'
» Schumacher: ‘Rekabetçi dört takım var’
» Schumacher heyecanla bekliyor 06 Mart 2010 Cumartesi 21:23
» "Tarih yeniden yazılıyor" 06 Mart 2010 Cumartesi 12:04
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Çarş. Haz. 02, 2010 8:06 pm tarafından hayatimizanket
» Facebook'un Google'ı bitirme planı
C.tesi Nis. 24, 2010 2:12 pm tarafından hayatimizanket
» Nihat Genç bombaladı
C.tesi Nis. 24, 2010 1:49 pm tarafından hayatimizanket
» Galatasaray- Bursaspor 82. randevuda
C.tesi Nis. 24, 2010 1:44 pm tarafından hayatimizanket
» Jet Fadıl Almanya'da
C.tesi Nis. 24, 2010 1:33 pm tarafından hayatimizanket
» Amatör Sporlar Güney Amerika şanssız geldi
Perş. Mart 11, 2010 3:04 pm tarafından hayatimizanket
» Amerikan çalımı 10 MART 2010 ÇAR 01:25
Çarş. Mart 10, 2010 8:41 am tarafından hayatimizanket
» Geç mi kaldım? 10 MART 2010 ÇAR 01:55
Çarş. Mart 10, 2010 8:30 am tarafından hayatimizanket
» Güvenliğimiz için 10 MART 2010 ÇAR 01:20
Çarş. Mart 10, 2010 7:49 am tarafından hayatimizanket
» “HSYK, hakim ve savcı bağımsızlığını tehdit ediyor” 10 MART 2010 ÇAR 00:09
Çarş. Mart 10, 2010 7:43 am tarafından hayatimizanket
» Depremzedeler soğukla mücadele ediyor 10 MART 2010 ÇAR 00:12
Çarş. Mart 10, 2010 7:39 am tarafından hayatimizanket
» Şemdinli’de yine mayın 1 asker daha şehit 10 MART 2010 ÇAR 00:05
Çarş. Mart 10, 2010 7:35 am tarafından hayatimizanket
» Dünyanın En Büyük 3. Tohum Gen Bankası Açıldı
Ptsi Mart 08, 2010 4:17 am tarafından hayatimizanket
» AK PARTi GRUP TOPLANTISI 02.03.2010
Ptsi Mart 08, 2010 4:14 am tarafından hayatimizanket
» Diyanet İşleri Başkanlığı'nın Kuruluş Yıldönümü
Ptsi Mart 08, 2010 4:13 am tarafından hayatimizanket
» Türk Patent 2009 Ödül Töreni Başbakan Erdoğan:"Dünya Küçülüyor, Fakat Türkiye Büyüyor"
Ptsi Mart 08, 2010 4:09 am tarafından hayatimizanket
» ****** Havaalanı'nda yangın
Ptsi Mart 08, 2010 3:00 am tarafından hayatimizanket
» Linçten nasıl kurtuldular?
Ptsi Mart 08, 2010 2:56 am tarafından hayatimizanket
» Kara kış geri geldi
Ptsi Mart 08, 2010 2:47 am tarafından hayatimizanket
» Mary Wollstonecraft, İnsan Hakları ve Kadın Hakları Üzerine 04/03/2010
Ptsi Mart 08, 2010 2:38 am tarafından hayatimizanket
» Diyarbakır’da yüksek gerilim 07 MART 2010 PAZ 02:25
Ptsi Mart 08, 2010 1:53 am tarafından hayatimizanket
» İstanbul’un 'Miras'ı okurlarla 07 MART 2010 PAZ 00:40
Ptsi Mart 08, 2010 1:50 am tarafından hayatimizanket
» Dalıştan Ertuğrul Fırkateyni çıktı 07 MART 2010 PAZ 00:45
Ptsi Mart 08, 2010 1:47 am tarafından hayatimizanket
» ‘Kayıp Ruhlar Kıraathanesi’ kitabının yazarı Recep Şükrü Güngör Şiir şah, hikâye vezir 08 MART 2010 PZT 00:30
Ptsi Mart 08, 2010 1:44 am tarafından hayatimizanket
» Kilise’nin gençlik sorumlusuydu, sorularının cevabını İslam’da buldu ‘O Müslüman’ı gördüm ve İslam’a döndüm’ 07 MART 2010 PAZ 00:00
Ptsi Mart 08, 2010 1:40 am tarafından hayatimizanket
» Hava sıcaklıklarında önemli değişim 07 MART 2010 PAZ 15:32
Ptsi Mart 08, 2010 1:34 am tarafından hayatimizanket
» AGD Genel Başkanı İlyas Tongüç Medeniyetimizin lügatında soykırım yok 08 MART 2010 PZT 01:05
Ptsi Mart 08, 2010 1:30 am tarafından hayatimizanket
» Saadet Partisi Kadın Kolları Genel Başkanı Ayşenur Tekdal’dan Kadınlar Günü mesajı “Kadın artık reklam ve sömürü aracı olarak kullanılmasın” 08 MART 2010 PZT 01:10
Ptsi Mart 08, 2010 1:27 am tarafından hayatimizanket
» Kaostan çıkış reçetesi 08 MART 2010 PZT 01:15
Ptsi Mart 08, 2010 1:24 am tarafından hayatimizanket
» Rezil Oyun Bitsin Artık 08 MART 2010 PZT 01:20
Ptsi Mart 08, 2010 1:21 am tarafından hayatimizanket
» O da insan! 7 Mart 2010, Pazar
Paz Mart 07, 2010 8:08 am tarafından hayatimizanket
» USF-1 Formula'dan çekildi 04 Mart 2010 Perşembe 15:07
Paz Mart 07, 2010 7:52 am tarafından hayatimizanket
» Schumacher heyecanla bekliyor 06 Mart 2010 Cumartesi 21:23
Paz Mart 07, 2010 7:50 am tarafından hayatimizanket
» Sağlam olaylı maçı değerlendirdi 07 Mart 2010 Pazar 00:00
Paz Mart 07, 2010 7:44 am tarafından hayatimizanket
» Trabzonspor son dakikalarda coştu 07 Mart 2010 Pazar 00:01
Paz Mart 07, 2010 7:41 am tarafından hayatimizanket
» Diyarbakırlı eski futbolcu acı konuştu 07 Mart 2010 Pazar 00:01
Paz Mart 07, 2010 7:38 am tarafından hayatimizanket
» İstanbul Park'ta Mutlu Son 06.03.2010 12:06:00
Paz Mart 07, 2010 7:27 am tarafından hayatimizanket
» Müslüman mucidler nerede? 07 MART 2010 PAZ 02:45
Paz Mart 07, 2010 6:47 am tarafından hayatimizanket
» Kadınlar diri diri gömülüyor! 07 MART 2010 PAZ 02:50
Paz Mart 07, 2010 6:45 am tarafından hayatimizanket
» Kapitalizmin dini imanı paradır 07 MART 2010 PAZ 02:55
Paz Mart 07, 2010 6:43 am tarafından hayatimizanket
» Bakan bombaladı: "Halkımız rezaleti canlı izledi"
Paz Mart 07, 2010 5:14 am tarafından hayatimizanket
» ******: "Açılımlar iflas etmiştir..."
Paz Mart 07, 2010 5:04 am tarafından hayatimizanket
» AİHM'den KKTC lehine tarihi karar
Paz Mart 07, 2010 5:01 am tarafından hayatimizanket
» Mescidi Aksa’yı bekleyen büyük tehlike 06 MART 2010 CMT 11:16
Paz Mart 07, 2010 3:11 am tarafından hayatimizanket
» Trabzonspor 1 G.Birliği 1 CANLI 06 Mart 2010 Cumartesi 18:38
C.tesi Mart 06, 2010 7:58 pm tarafından hayatimizanket
» "Tarih yeniden yazılıyor" 06 Mart 2010 Cumartesi 12:04
C.tesi Mart 06, 2010 7:48 pm tarafından hayatimizanket
» Diyabakır'da olaylı maç 06 Mart 2010 Cumartesi 15:20
C.tesi Mart 06, 2010 7:43 pm tarafından hayatimizanket
» Emniyet amirine tutuklama 06 Mart 2010 Cumartesi 11:01
C.tesi Mart 06, 2010 7:39 pm tarafından hayatimizanket
» Trakya'da kar yağışı başladı 06 Mart 2010 Cumartesi 12:50
C.tesi Mart 06, 2010 7:25 pm tarafından hayatimizanket
» HÜKÜMET'İ UYARDI 05/03/2010 / 17:30
Cuma Mart 05, 2010 9:15 pm tarafından hayatimizanket